FAQ
Poszukaj odpowiedzi - możliwe ze jest opisane rozwiązanie Twojego problemu



  • Czy HDF zajmuje się naprawą sprzętu?

    Tak. Firma HDF Polska Sp. z o.o. oferuje naprawę gwarancyjną sprzętu zakupionego u nas. Każdy sprzęt posiada gwarancję, która obejmuje nieodpłatne usługi serwisowe. Wszelkie naprawy usterek po okresie gwarancyjnym lub sprzętu zakupionego w innym sklepie są odpłatne.

  • Czy HDF Polska Sp. z o.o. posiada w sprzedaży części?

    Zajmujemy się sprzedażą części wyłącznie eksploatacyjnych, jak rolki czy wałki do drukarek. Przed podjęciem zakupu i wymiany części, zachęcamy jednak do wcześniejszego skontaktowania się z serwisantem poprzez formularz na stronie i przesłania sprzętu do serwisu, w celu prawidłowego zdiagnozowania usterki lub wadliwej czy zużytej części.

  • Nie wiem czy zakupiony przeze mnie sprzęt jest objęty gwarancją. Jak to sprawdzić?

    Każdy nowy sprzęt jest objęty przynajmniej roczną gwarancją producenta. Urządzenia takie, jak czytniki kodów kreskowych mogą posiadać nawet pięcioletnią gwarancję, która obejmuje wszelkie naprawy, a w niektórych przypadkach również wymianę całego urządzenia. Wypełniając formularz kontaktowy i podając numer seryjny urządzenia, serwisant sprawdzi w dokumentacji okres gwarancyjny. W przypadku, gdy urządzenie nie jest objęte gwarancją, serwisant po zdiagnozowaniu uszkodzenia, zapozna klienta z koniecznymi naprawami, a także ich całkowitymi kosztami.

  • Ile kosztuje naprawa sprzętu w serwisie?

    Naprawy w ramach gwarancji są nieodpłatne. Koszt pogwarancyjnej naprawy usterki uzależniony jest od rodzaju sprzętu i wielkości usterki. Zanim jednak serwis przystąpi do naprawy, klient zostanie poinformowany o jej przebiegu, a także całkowitych kosztach. Diagnostyka jest odpłatna, ale nie zobowiązuje do podjęcia naprawy.

  • Czy gwarancję urządzenia można przedłużyć?

    Większość modeli posiada możliwość przedłużenia gwarancji. Można skorzystać również z kontraktu serwisowego producenta dostępnego na stronie HDF Polska Sp. z o.o. lub kontraktu serwisowego naszej firmy.

  • Jak zgłosić usterkę sprzętu?

    Na stronie HDF Polska Sp. z o. o. dostępny jest formularz kontaktowy, w którym klient musi zawrzeć dokładne informacje na temat modelu, m.in. numer seryjny i producent, a także rodzaj usterki i problemy w korzystaniu z urządzenia. Jeśli usterka dotyczy oprogramowania dedykowanego, czyli przygotowanego dla indywidualnego klienta, wskazany będzie kontakt telefoniczny z serwisem. Wszelkie pozostałe usterki można zgłaszać z wykorzystaniem formularza.

  • Jakie informacje powinny być zawarte w formularzu?

    Oprócz wypełnienia pól obowiązkowych, jak: model, producent i numer seryjny sprzętu, konieczne jest podanie dokładnej informacji o występującej usterce, tak by serwisanci, jak najszybciej ustalili przyczynę problemu i sposób jego wyeliminowania.

  • Oprogramowanie nie działa. Co robić?

    Najczęściej taki problem wynika z niewłaściwego sposobu korzystania z programu lub niedokładnego zapoznania się z instrukcją obsługi. Jeśli problem pojawia się po zainstalowaniu oprogramowania może on wynikać z braku np. biblioteki lub bazy danych albo braku uprawnień administratora. Oprogramowanie przygotowane przez firmę HDF Polska objęte jest przynajmniej roczną gwarancją z możliwością przedłużenia.

  • Czy mogę zainstalować oprogramowanie na kilku urządzeniach?

    Oprogramowanie tzw. „pudełkowe” dostępne przez HDF Polska Sp. z o.o. jest oprogramowaniem licencjonowanym, a więc możliwe jest zainstalowanie go tylko na jednym urządzeniu, komputerze. Niezastosowanie się do warunków licencji, a więc instalowanie oprogramowania na większej liczbie urządzeń niż przewidziano, jest łamaniem prawa. Licencja oprogramowania dedykowanego jest ustalana indywidualnie z klientem.

  • Czy mogę wykupić kontrakt serwisowy już po wystąpieniu usterki?

    Tak, o ile warunki nie mówią inaczej. Kontrakty serwisowe producentów wraz z wszelkimi warunkami dostępne są na naszej stronie internetowej. Firma HDF Polska Sp. z o.o. oferuje również kontrakty serwisowe dla drukarek etykiet w zakresie podstawowym rozszerzonym i pełnym, które obejmują m.in. diagnostykę, wymianę części eksploatacyjnych, przyspieszony czas naprawy.

  • Czy jest możliwość naprawy sprzętu na miejscu u klienta?

    Nie. Wadliwy sprzęt należy odpowiednio zapakować i dostarczyć do serwisu osobiście lub poprzez firmę kurierską. Istnieje również możliwość odbioru sprzętu od klienta za dodatkową opłatą.

  • Czy na czas serwisowania zapewniany jest sprzęt zastępczy?

    Nie, chyba, że klient ma wykupiony kontrakt serwisowy producenta, który przewiduje taką usługę.

  • Nie działa dotyk w terminalu/ terminal ma zbity wyświetlacz.

    Taka usterka podlega naprawom serwisowym. Najczęściej dotyk lub wyświetlacz kwalifikuje się do wymiany, po wcześniejszym zgłoszeniu usterki w formularzu serwisowym i przesłaniu sprzętu do serwisu. Jeśli sprzęt jest na gwarancji lub podlega kontraktowi serwisowemu, naprawa jest bezpłatna, w innych przypadkach jest płatna.

  • Drukarka nie kalibruje/ nie drukuje etykiet w całości.

    Najczęściej przyczyną takiej usterki jest wadliwy czujnik etykiet. Problemy mogą wynikać również ze zużycia części eksploatacyjnych, jak wałek, głowica, czujnik etykiet, które zwykle podlegają wymianie. Usterkę należy zgłosić do serwisu poprzez formularz, a sprzęt przesłać wraz z materiałem eksploatacyjnym.

  • Laser w czytniku jest uszkodzony.

    Jest to poważna usterka sprzętu, która najczęściej kwalifikuje go do całkowitej wymiany. Wada wymaga jednak dokładnej diagnozy serwisowej. Zgłoszenia usterki należy dokonać poprzez formularz serwisowy.

  • Jak zapakować sprzęt wysyłany do serwisu?

    Sprzęt przekazywany do serwisu powinien być dokładnie zapakowany i zabezpieczony przed ewentualnymi uszkodzenia podczas transportu. Ważne, aby wraz z urządzeniem przesłać do serwisu dodatkowe wyposażenie, jak: zasilacz, kabel, akumulator czy piórko. Przy oddawaniu do serwisowania drukarek do etykiet wskazane jest załączenie materiału eksploatacyjnego, z którego korzysta drukarka.

© HDF Polska 2017